Meningen med livet


Vet inte vart jag ska börja...

Har varit på fotboll, två gånger på två veckor. Det är en underbar stämning att få dela en gemenskap
med massa halva galna och halv intresserade människor. Mestadels män.
Först mötte vi Gävle och lyckades peta in ett par bollar i nätet.
Veckan som följde gästades vi av tidigare serie vinnande Kalmar.
Dock gick smålandsgubbarna se sig besegrade av ett stark ÖSK.
Viss kyla uppstod i Örebro, men där jag stod var det varmt :)
Och som obligatoriskt avslutades kvällen på puben!

Har slitet som ett djur i helgen.
Hjälp L och M att flytta ifrån varandra till egna bon.
Vet inte hur många ton som vi bar upp och ner för trappor?!
Tacka vet jag hissar...

Fyra senaste dagarna har jag varit slitvarg på avd 39
Det är inte min grej att gå upp okristet tidigt
Allra minst att göra det fyra dagar på raken.
Massa konstiga saker har hänt under dessa pass
Har suttit och gråtit inför öppen ridå. Piiiiinsamt va???

Fick en fråga tidigare i veckan, det var nått om livet och meningen med den.
Precis som blodsockret har varandrat upp och ner har min inställning till ämnet gått hand i hand.
Ena dagen så ser jag en glädje i allt jag gör och alla människor jag möter.
Dagen därpå vill jag bara ruska om patienterna, skrika åt dem att skräpa sig och sen lägga mig framför tåget.
Så jag är nog inte rätt person att fråga om meningen med livet.
Väldigt deppiga och melankoliska tankar i en annars så munter blogg.


Roliga kommentarer under veckan som passerat
Hört på Max
Pappan till Sonen
Pappan: Se nu till att fylla muggen hela vägen upp, vi har betalat för det!

Man ska inte lägga ett finger på tjejer, man ska stoppa upp några i dem.

Undersköterskan till patienterna när hon kommer in på tresalen i gryningen
Undersköterskan: Kära församling!

Kanske borde tända lite ljus och mysa upp mig i soffan i all sin enkelhet. Eller är det så att utan ångest och demoner är jag ingen...?


Dagens Låt Hope There is Someone - Antony and the johnsons (Tack Idol!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0