Where are thou, Svett?

En vanlig dag på jobbet:
- Har ambitionen att gå upp jättetidigt, men då jag är en tidsoptimist så blir det aldrig när jag har tänkt mig.
- Omklädningsrummet luktar svett (även om det bara är kvinnor som använder det, eller är det jag?)
- Att åka hiss har blivit lite av en baggis. Första gången vi skulle upp till avd 39 bröt jag ihop inför mina klasskompisar r/t höjdsskräcken.
- Sitter och läser rapport. Ny grupp igen, bara att lära sig patienterna och åkommorna. En Wipple med GE EA, wtf :S
-  Trycker i mig mina smörgåsar för att inte bita huvudet av någon. Börjar dela mediciner för att hinna innan ronden kommer.
- Ses nästintill som osynlig eller som student under ronden, GUD VA KUL.. Tack för tre års ssk-studier!
- Hälften av patienterna vill inte ta sovmorgon, vilker tur att jag stressa upp i morse...
- FRUKOST!
- Börjar härja runt för att bli klar med det som inte var klart med innan och fullfölja det som ronden gjorde. Nu uppstår ett litet lätt kaos då "ju fler kockar dessto sämre soppa"
- Det blir lunch någon gång, den går bara lite obemärkt förbi
- Em göra. Snygga upp efter sig samt dokumentera innan kvällen kommer. Börjar få koll på läget!
-Avd möte med givande information och gemytlig gemenskap. YESS, fikabröd!
- Dagen slut.

Hem och svida om. På med löparkläderna och iväg till L för att ta sig en runda. Lite av skilda världar. Joggar och går och flåsar om vart annat. När vi är färdiga med pratstunden tar jag och kidnappar Loot för en springtur i Vena. Och vad gött det är när man går i mål, lagom svettig och varm och nöja med sin bedrift.

Hem för att dö i soffan. Först lämna jag tillbaka djuret, sen hem för att sjunka ner i den..

Nu är det helg :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0