Fredag 1/4

Helgen hade närmat sig. Vilket kändes overligt kul. Stressade runt lite i och med att min mormor skulle ha hjälp med håret inför kvällens festligheter. Och ni kan ju tänka er med det råmaterialet vart den em slutade. Halvsittandes över ett rynkigt ansikte i försök om att få till en duglig make samt håruppsättning på någon som kanske passerat kosmetikans bästföre-datum. Men hur som haver blev hon jättefin. Jag var nöjd, eller jag var mer än nöjd. Jag var så där äckligt nöjd med min kreation som bara jag kan vara. :)

Sen vid 16 mötte jag upp diveres kvinnor och en fjolla utanför slottet för att entra chateau plateau. Det var helt underbart, som en bal på slottet. Vartannat glas som vi fyllde på med var bubbel. Det är för himla trevligt. På ett ställe hade de till och med färska jordgubbar till. Det var ju helt amazing. Började ju inte sakna sommaren mindre för det. Helt galet gott. Det gjorde sig verkligen bra ihop.  Ifall det nu rådda några tivel om det!

Mingla var dock aningen överskattat. Och då menar jag tapasrestuarangen. Det var för mycket pengar för för lite mat, och inte sådär topp 10 mat heller. Utan lite torr kyckling och några indränkta räkor. Verkligen under min standard (ialla fall efter att ha dragit i mig ett par bubbelglas på slottet). På Olearys blidde det iaf lite röj med liveband och en hel del jäkla twistande. Fy sjutton. Dansa så pulsen gick upp, svetten pärla sig och hållet kröp fram. Men fy sjutton va kul vi hade. Satt och skratta högt åt allt och alla. Lyckat värre.

Äntligen hemma så var det dags för å sova. Och som jag sov....

Visynsimarshallenskugga-Amen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0