Påsken som slog håll på myten om ägget

Blev bryskt väckt runt 13 snåret på fredagen. Det var väll inte riktigt meningen om man somnat vid 8 på morgonen, men det är ju inte lätt för folk att veta hur mitt dygn ser ut. Konstigt att inte ens de mest förståndiga människorna kan vara förstående för att jag kan vara trött jag med. Dagen slutade iaf spontant med att jag åkte till Köping i farmor Anka bilen som jag lånade av [harmor]. Det var så sjukt trevligt, jag har verkligen saknat mina pojkar. Låter som att de skulla vara ett gäng barn, och ja i vissa avseenden kanske de skulle kunna räknas som det, dock är de ju 2 meters 26 åringar-typish. Vi grillade och kollade på galna klipp på nätet, oj vad vi skrattade det var högt i tak. Rullade hemmåt vid 4 på morgonen.

Påskafton blev det först lite pajbakning och sedan långmiddag med släkten. Trevligt och mättande. Vi åt och vi drack, å vi skålade så det stod härliga till. Försutom knytisbordet med påskmat som vi hade att förtära dukades det efter maten fram tre, hela tre, strycken efterätter. Det var sjukt. Även fast jag tog små bitar utav dessa så såg det mastodont aktigt ut på min tallrik. Och med 79 pannor i åtanke så är det dags att skära ner på det från och med då. Efter att ha jäst lite, la jag mig och sov. Det är så gött att vila lite middag. Det är nog min senaste grej. Istället för att ta hand om mig själv på kvällarna så sover jag middag. Mina små killkusiner hade något konsnärs aktigt för att måla äggen med. O lyckades dock pilla ner sin i beståndsdelar och fick i stället hålla sitt ägg i handen och måla. Någon som slutade med att det löskokta ägget gick sönder och rann ner över hans skjorta och lämnade små gula kletiga spår kvar. Som vanligt var killarna på amfetamin nivå i sitt humör. De var överallt och ingenstans. Högt och lågt. Och bara plöjde fram genom huset. Ro please!

Lillstrumpan och jag spontande oss en kväll på Strömpis. Vi ringde soldaten och så hade vi oss en trio. Skolflickan, soldaten och sjuksköterskan. Naughty night out. :)

Idag är idag. Vaknade till vid 6 snåret i morse brevid en snarkande S-B.  Och en tv som stod på och spred ett grått surr över oss där i soffan. Gick och la mig i sängen och vid 10 så vaknade S-B och sa hejdå. Måste ha hamnat i matkoma efter fyllekäket. Satt ett tag på min balkong och funderade. Vad är det jag brukar fundera på? Jo vad jag skulle ta med mig till en öde ö... Ha! Ringde mami och papi och kollade vad de gjorde. Det hela slutade med att vi promenerade i stilla mak över stan. Stannade till på ett kännt vattenhål, ett vattenhål som är kännt för sitt sport-tema. Vid bordet brevid bord åtta satt ett sällskap bestående utav tre männsk. Två tikar och en hane, i min ålder cirkus. Där honorna hamnade i någon "djup" diskussion om bröst som de inte verkade kunna ta sig ur.

Först låg fokus på att det var svettigt mellan bröna, men då tyckte den ena att den andra inte hade rätt (?) å va svettig då hon faktiskt hade space mellan sina bröst. För hon hade ju inga stjärtbröst (det är tydligen när kvinnan har stora och tajta bröst som sitter högt, så att det blir en stjärtliknande skåra). Sedan halkade de in på vems bröst som var störst. I den frågan ställde de den stackars killen, som jag dessutom tror dejtade en utav flickorna, som avgörande dommare. Som till hjälp satt de och masserade varandras bröst för att kunna komma fram till några konkreta storlektsförslag. Den ena hade iaf handbollstora då den andre upplevde att hon höll ett grepp som handbollsspelare göra om en boll när de spelare. Mycket innovativ studieteknik måste jag få tillägga. Gång på gång var de på killen och fråga vems bröst som var strörst. Han försökte gång på gång att undvika att svara på frågan. Då gick de över på att fråga ut honom ifall han var en stjärt eller tuttkille. För det var ju ändå så att om han gilla rumpor så kunde han ju inte yttra sig i frågan om deras bröst (?). Hans vara då iskallt att han kolla på fötter. Ha. En sann fotbollsspelare :). Fortsättningsvis halkaded flickorna in på att trashtalka en kompis istället som, ja förvissor var det ju kul att hon hade blivit singel och hon var ju så mycket roligare att vara med då, men tydligen så var hon ju vörsta tjockisen som hade dåligt självförtroende och ständigt fråga om hon såg bra ut. Ja och tikarna vid bordet brevid hade ju värsta dilemmat med detta, för ja hon var ju tjock och man kan ju inte ljuga för folk.... MEN FÖR I HELVETE HON HADE PRECIS BLIVIT DUMPAD/SINGEL, ÄR DET INTE DÅ NI SKA VARA KOMPISAR OCH STÖTTA HENNE. OCH VEM ÄR NI ATT BESTÄMMA ATT DET NEGATIVT ATT VARA ÖVERVIKTIG? FloHabber!

så nu har jag fått ur mig det. Nu är det dags för lite Facebook, tror jag bestämt. Var ju så länge sen sist!

Se upp så kanske vi ses!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0