Tisdag 12/4

Två grejjer

1:
Jag blir aggiterad och frustrerad bara jag hör ordet lön. Vad är jag värd? Min legitimation är värd 21 100 kronor före skatt. Det är vad det är värt att jag tar hand om sjuka och göra jobbet som många andra inte skulle vilja göra. Ett jobb som behövs och som det är FARA för tredje part om jag inte gör. Alltså fara för liv det vill säga. Men eftersom mitt leg är värt 21 100 kronor är det inget till övers för vem jag är som person och vad jag tillför en grupp eller arbetsplats. På andra arbetsplatser spelar ju den egna personen in och hur man är och fungerar i en grupp. Hur ser ni i samhället på det jag gör? Är det viktigt och bra? Är det så viktigt och bra att ni skulle vara beredda att betala mer skatt för det?

2:
Det är exakt 8 månader kvar tills jag blir 24 år. Tror i och för sig att jag alltid kommer vara lillskitan i mångas ögon.. Men jag kan även fast jag är ung ska ni veta.

Kan vi fixa det? Klart vi kan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0