Tiden som gått och aldrig mera kommer åter

Måndag
Började som en helt vanlig måndag. Vi hade introduktion för nya förtroendevalda i Örebro län. På em så började jag tagga till. Det är ju förskräckligt hur våra arbetsgivare utnyttjar oss och vår okunskap. Banne mig detta ska det blir ändring på. Och som avslutning på dagen fick jag åka till jobbet för att förska få till några vikarier inför nästa helg, då jag helst vill sitta i covent garden och dricka pimms och inte jobba. Det gick bra, eller det tog nästan 2 timmar, men sen gick det. Hungrig som ett djur slöt jag upp med R.M och tillagade färskpasta och pruscitto med mozarella. En kombination av att han bara lagar färskpasta och att det är det enda recept jag kan med det i.
Tisdag
Åkte med tåg till huvfudstaden. Allt var i sin ordning. Vi checkade in på Nordic sea Hotel, ett jättefint marinblått hotell beläget i anslutning till de norra spåren på centralen. I hotellets lobby kommer du in i IceBar. Hur fräckt är inte det då. I raskpromenad tog vi oss till det nationella kanslit och fick oss ett föredrag om lön-yrke-värde. Lagom som förbundsstyrelsen för vårdförbundet satt och skulle acceptera eller förkasta SKLs nya löneavtals förslag. Spännande. Känndes stort redan innan frukosten. Frammåt kvällen var väll en annan lagom hettsig och upprörd. Men men. Vi tog oss en sväng över stan. Där någonstans, utanför SATS så står Helena Bergström (kvinnan som kan börja gråta när som i en film, så länge den är gjord av Collin). Jag skulle fåna mig och verka starstruck och gör ett litet galant skutt. Då hoppar min telefon ur bröstfickan och dimper ner i backen. Jippie. För första gången av alla de gånger den gått i backen så dog den faktsikt. Tragist med sant. Så där var jag i Stockholm utan någon kontakt till omvärlden. Jag har aldrig kännt mig så naken och exposed och ensam. Och allt jag kunde tänka och ville göra var att ringa hem och prata med någon ifrån verkligheten. Åt kanske därför i ren desperation under kvällen. Det bjöds på trerätters, en krispig sallad med chevre och päron till förätt - ryggbiff med löktäcke och potatisgratäng till varmrätt - pannacotta med hjortron till efterätt. Mumma! Jag och E rantade till baren på scandic och förkovrade oss i bögar, vin och drinkar. Perfekt avslutning på en perfekt middag.
Onsdag
En inte allt för upphettsande dag om kommunikation och dolda budskap samt lagar och förordningar. Tunga grejjer. Och allt jag ville var att komma hem. Hem för att få en dos av min verklighet och veta att jag var saknad. Väl hemma, där jag hade en extra telefon låg och skräpade, visade det sig att ingen hade saknat mig. Eller S hade ju gjort det. Men inte han... Off to work, hur upphettsande det än låter så får ni försöka att hålla Er.
Torsdag
Efter tio timmars jobbande är jag rätt så mör i huvudet. Med tanke på den förberedande sömnen inför jobbet. Trist men sant. Kunde ha varit ett bättre uppläg egentligen men det fick gå ändå. Tur att M jobba så jag fick prata lit tjejsnack. Riktigt givande. Det bäddade för kommande natt så att säga.
Fredag
Ytterligare 10 timmar jobb, med härliga arbetskamrater. Sedan var det nästa kvinna till rakning. Gick och blev med ny frisyr till priset av två. Hutlöst. Men men. På kvällen taggade vi Danko Jones. Vi var sketasnygga. Och konserten var jättebra. Ända fram tills att vi fick några 40 taggar till klimakteriekossor bakom oss. Som ljudligt, om och om igen, berättade vad de skulle göra med Danko om de fick några sekunder ensam med honom. Herregud, att människor inte har någon skam i kroppen. Dessutom tyckte de att det var en bra ide att stå och brösta oss i ryggen. Eller det var lite svårt att avgöra om det var brösten eller magfläsket som guppade upp och ner mot våra korsryggar. M lacka ur till slut och då utbröt ett krig. En av tanterna klöste ur örhänget på M och som revench ställde sig hon på hennes fot och vred om. Och fulla människor som tyckte att det var en bra ide att förstöra för all oss andra. Verkligen inte ok. Hur som haver hade vi sjukt grymma platser och fick med oss varsit plektrum därifrån dessutom. Vilken succe.
Lördag
Lyxfrukost och melodikrysset i sedvanlig ordning. På em så var jag och mor lite kulturella och besökte Risbergska skolans vårkonstert. Sjukt duktig och talangfulla. Blir så imponerad. Spanade dessutom inte ett o annat snyggt. Fick höra av min syster sen att så kunde jag ju inte hålla på, en del var ju inte äldre än -93. Dvs inte myndiga. Vad har det blviit av mig? Har jag blivit som en annan desperat och intorkad grogghagga som gluttar på småkids för att jag inte kan hitta nått i min egen ålder. Patetiskt!
Söndag
Mysdag med min kusin. Vi har gjort IKEA, Coop, Forex, samt hunnit vari på bio och sett filmen Rio i treD. Det var fräckt, även om jag vidhåller att 3D är överskattat. Menmen. Vad ska jag göra nu då??

Visynsimarshallensskugga - Amen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0