Kvart i tre ragget vid hålet i väggen

Vilken helg. What a weekend. Bien suré a la weakand :)
Mingel med apgott tilltugg hemma hos PB i fredags. Utgång på finlandsfärjan. Där vissa människor inte fattar vinken. Bäst vara ändå att samma person provade raggningslyckan med tre tjejer i varierenade längd och hårfärg, samt en rakad kille, allihopa i samma sällskap. Så det gjordes inte diskret om vi säger så. Lyssnade på en massa gamla godingar och Jocke B på förfesgten. Massa tumme upp på det. På finladsfärjan var det gärna samma låtar om och om igen. Och att de kanske spelades lite fär länge. Jag hann tröttna tio gånger om. Men å andra sidan så är ju jag tjejen som bara orkar lyssna max 1 min på en låt innan jag byter till nästa. Hittade några förvirrande Nyköpingsbor och slängde käft med. Fick då höra att jag var roligaste tjejen de hade träffat i Örebro, och att de för alltid skulle komma ihåg mig. Kan tilläggas att det sades i en dimma täckt i jäger och redbull :) Rumlade hem runt 3-4. Så himla skönt att få landa i sin egna säng, som dessutom var nybäddad med satinlakan. Underbart är bara förnamnet.

I sann traditionsanda hade jag satt klockan till 10 för att kunna kliva upp och göra melodikrysset. Och även om jag hde en fördröjning på ca 3 minuter innan jag satt vid köksbordet med tidningen uppslagen så gjorde jag ändock hela krysset samtidigt som jag smekte i mig frukost i form av BillysPanPizza a la Hawaii. Till mitt förtrett misslyckades jag med tre utav utmaningarna under krysset. Sen inte jag den som är den att hon inte klarar av att erkänna att kompositörer ifrån 1800-talet inte är min starka sida. Sedan hastade jag iväg till DM-final för F97 i innebandy. Tyvärr fick mina tjejer bara ett välförtjänt silver. Dock kan det diskuteras om det verkligen är schysst att takla 13 åringar över sarjen? Känns inte riktigt som att det är nödvändigt. Så nästa gång F97 så ger ni igen med samma mynt. Hårt ska hårt ha!

Lagom till kvällen så slog klockan slagen för fest. Efter en hel del drillande med dammråttorna och poppande av popcorn döck ett gäng angenäma brudar och en kille upp. Vi förkovrade oss i skvaller, åsikter, musik, mat och snoppar. Runda om fötterna, vet inte om det var ishalkan eller fyllan som gjorde att vi haschades oss fram till Harrys. På Harrys har man alltid kul. Och så även denna gång. Ett röj på två våningar och ett jäkla sprinngande i trappor, letandes efter folk. Gavs en del leenden, blickar, kalla händer och utspillda ölflaskor. Men det är det som är krogen. Sen att folk bestämmer sig för att genomföra styrdans mitt på ett fullproppat dansgolv den tanken kan jag varken förlika mig med eller ens försvarar i vilken instans som helst. Allra minst i fikarummet på avd 39.

Vid 02 så sökte vi oss ut ifrån garderobens trassel och ut på gatornas kyliga attityd. Då min cykel av okänd anledning blev kvar på stan kvällen innan så fick den nu snällt följa med hem. Det slog mig hur mycket folk det finns i Örebro som är vakna mitt i natten, när vi gick där genom Örebros huvudgata kl 02.20. Här någonstans började den sista lakritsshoten kicka in. En tanke slog oss, MAT! Blev ett självutnämnt hålet i väggen, och i vanlig tradition så är det kö ut till polishuset. Men vi är inte dem som är dem, så vi ställde oss i kön och gillade läget. Eller iaf gjorde det bästa av situationen. Här någonstans hände nått. Min mun gick i ett. Vi drev om rosa spetsgardiner, om killen i oranga byxor etc. Där mitt i kön. Hittade vi en hamburgerälskande kille med humor ochs om hade stått och tjuvlyssnat på oss. Sicken en. Men P97 tog steget in i våra hjärtan och vi slog följa. Haha. Korv möter hamburgare a la Örebro. Och ja jag kanske är väldigt uppkäftig och katigt så här dags på dygnet, och ja lakritsshoten slog verkligen till nu!

Kommentarer
Postat av: Katla

Öhhh 1 F96 tror jag nog de vill bli titulerade. P97 vad gjorde han ute så dax, har hab ingen mamma eller pappa

2011-02-07 @ 19:30:05
Postat av: F92

som katla nämnde är de f96 och de är 14. det är viktigt i den åldern, minns du ?

och för att fortsätta på katlas line så kan man ju fråga sig, har han tappat bort mamma och pappa? (sägs med en tillgjort röst som om man pratar med ett litet barn, alt hund )

2011-02-10 @ 22:29:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0