Stamp on the ground, move it all around

En bra kvinna reder sig själv. Å jag är en bra kvinna. Har sen i onsdags spacklat, slipat och målat min hall. Och inte för att jag vill skryta, men det blir awsome. Har fått beröm av "nästintill"-hantverkare :) Parallelt med detta har jag hunnit med Music Quiz, jobbat heltid alla dagar förutom torsdag. Masserat och varit på bio. Såg "Kings Speach" otroligt sevärd film, se den. Uppskattar kameravinklarna och plotten i den. En helg på 39an, den har varit som en helg alltid kan vara. Sena ronder, oväntade besult, väntade beslut, drän och en del blod. :) Behöver jag säga mer?

Så åter till min hall. Den blir awsome. Det började med en gulaktig pacos-inspirerad tapet. Sen blev det mintpastill blått/grönt. Och nu slutligen en härlig havsnyans av smaragdgrönt. Det är awsome. Samtidigt tror jag mycket på att man måste uppleva den.

På toppen av mosberget har jag gått å blivit sjuk. Det började precis som förra gången. Det är torrhosta delux. Retar och kliar i halsen. Sedemera utvecklas det små små slemklumpar som är söta utav helvet, i smaken dvs när de kommer upp. Snoret rinner och kylan ute gör det hela inge lättare. Hade jag haft skägg hade likheten med T- Wassberg, i och med att han passerar mållinjen, slående. Och i mellan åt kan jag riktigt känna hur feber toppar upp, och det pirrar och värker i hela kroppen. Allt elände på samma gång. Borde kanske gå och lägga mig. Borde göra nått åt det. Men kanske inte riktigt än.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0