Visa vart skåpet ska stå!

Har efter en del närmiljöstudier kommit fram till att det finns ett utrymme som folk ej städar och som därav är det stökigaste och skitigaste utrymmet hemma hos folk. Och nej gott folk, det är inte under badkaret utan det är städskåpet. Hur vi än vrider och vänder har vi inte alla öppnat ett städskåp där ihopvikta papperskassar kommer emot oss. Och där en och annan sopborste alt dammsugardel har attackerat oss i ren frustration för att de är landsförvisade till detta ytterskåp. Det är ett skåp vi bara öppnar när vi absolut måste, och där inne finns en salig blandning av städateriallier, toapapper, skruvar, något att skruva med, lite IKEA-leftovers (sånt som blir över efter att du byggt ihop något monument ifrån dem). Idag har jag iaf städdag. Och jag kan lova er att jag ej kommer vara inne i detta skyffe vi kallar städskåp mer än nödvändigt. Det handlar om att lyfta ur skruhink och dammsugare. Sen är jag klar och stänger dörren om de överblivna dammråttorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0