För länge sedan gjorde jag en resa till Rohdos.

Jag laddade inför en låång flygresa. Dvs lastade i mig en massa alkoholhaltig druvsaft. Det var det enda rätta. Resan var lång. Så det enda roliga som fanns att göra var: äta maten, sova framåtlutad på brickbordet samt köra mora träsks "Tigerjakt". Fanns nog de som fann det lika underhållande som vi gjorde, samt de som inte såg humorn i det hela. Men vad bryr jag mig om det. På raden bakom oss hamnade en ung familj ifrån Karlskoga. Där morsan i sällskapet lät som Tabita herself. Som hon bossade och härjade med sina unga. Inte barnens fel att de blir rastlösa. Det är ju hennes fel, hon som plågar med sig dem. Tror flera ryggar hade varit tacksamma om de sluppit suttit framför ett av dessa knappt 1-meters monster.

På ön var det varmt. Annat hade kanske varit konstigt så här års. Men vad vet jag, är ju ingen reseguide dirket?!

Följande dagar låg vi och stekte det tidigare vita svenska fläsket vid poolen. Det var vajjert. På det viset ska en semester inledas varje år. All inclusive buffe och drinkar. Love. Runt pölen fanns det ibland nått att titta på. För det mesta familjefäder. Och låt mig säga så här, de var inte blyga för att titta tillbaka. Hur man får en medelålders man att bada med sina barn? Fyra brudar slänger sig i vattnet och leker vattenlekar så bikinisarna nästan trillar av.. Ops!

Var helt underbar mat, och underbar personal. Fick mig en liten beundrar, inga fel i det. Kan ju vara riktigt trivsamt med uppmärksamhet har jag märkt. Allllllääääschandrååås. :)

Blev en båtripp till Lindos för ytterligare lite mer stek i solen, topplesbadning och total utmattning. Det suger på krafterna med värme och ingen bris i sikte. Tacka vettja kalla och blåsiga sverige, dig kan jag alltid lita på. En fördel med att åka midsommar veckan är att jag slapp fira midsommar. Denna hedniska högtid med ritualer med rötter från stenåldern.

Men hur gött det än är att fly landet för lite semester, så är det minst lika trivsamt att få komma hem.

Jamas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0