4/6 Ice bitte.

Snart ett år har gått sen jag tog min examen i omvårdnad och blev sjuksköterska. Det är inte alla som har högskolepoäng i att mata någon och att bädda en säng. Konstigt att det då ser ut som det gör hemma hos mig. Skämmes! Är trots detta jättenöjd med mitt karriärsval. Vart hade jag varit om det inte hade varit för detta livsavgörande beslut? Kanske hade varit med barn och sånt därnt annat modernt bland unga människor utan utbildning... Nu vet jag ju att jag inte skulle ha råd med ett barn och därför avstår. En arbetskamrat sa det att det kostar ju ett par miljoner fram tills det att barnet blir 18, så hon skulle inte skaffa nått förens hon hade råd med det. Snacka om praktisk brud.

Tänkte på en sak förut idag. När ni äter pinnglass, eller mjukglass ja till och med isglass för bövelen. Hur som haver. När ni äter glass ute och det blåser. Tänker ni då någonsin på allt skit som far runt i luften, och så småningom planterar sig på din smältande glass? Har ni inte gjort det så kommer ni ju defenitivt att göra det från och med nu.

Idag blire lite picnic och kubb. Om vädret tillåter. Fniss fniss.

Se upp så kanske vi syns!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0