Lördag 26/3

Fick oväntat besök mitt i natten. Dock hade jag inget kaffe endast tacos, tror dock att det dög bättre för stunden. Har reflekterat över hur pigg jag var sedan vid 06 när klockan ringde. Oförskämt kanske. Men vad skulle jag ha gjort, jag hade ju ett jobb att sköta. Började då nedräkningen för mina sista dagpass på ett långt tag. En av fördelarna med att jobba natt, jag behöver inte gå upp för att gå till jobbet kvart över 6 :)
   Vi hade hur mysigt på jobbet som helst. P hade köpt med sig lite delikatessfrukost och vi löste meldoikrysset. Det var toppen. Önskar verkligen att alla skulle kunna få uppleva en sån lördag på jobbet. Patienterna mådde ju självklart bra dem med. Ej att förglömmas. Några hade mått så bra att de till och med givit mig och min student dagens ros. Vilken grej, blev mäkta förvånad när jag såg det i tidningen på morgonen. Det roliga var att min farmor och mormor också såg det. Eller inte min mormor eftersom hon håller på å blir blind, men hennes väninna ringde till henne och fråga vars jag jobba. Tokigt.
  Efter jobbe så smekte jag och S-B pizza. Det var great. Drack öl och kolla kinesfilm :) Iaf nått jag uppskattade. Sen tror jag att S-B föll lite för L-B grupptryck. Då han inte allste tyckte om filmen. Men vad bryr jag mig om det. Efter ett par timmar så var vi en hel församling i min lilla 1a. Det klunkades öl och annan dryck. Vid 22 så splitrades alla åt olika håll på stan. Det var Harrys, Virus och O'learys som gällde. Vissa hade trevligare än andra.
   Blev inget hålet i väggen för min del. Tänkte att det nog är bra om jag kör med avhållsamhet ett tag. Reflektionen efter lördagen var att jag gjorde mitt sista dagpass, fick dagens ros, drack med goda vänner, kanske är påväg in i alkoholism om jag frågar några jag känner. Samt att S-B ska ha en nykter månad från och med idag. Hejja honom!

Visynsimarshallenskugga-Amen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0