Måndagen som blev Fetisdagen 8/3

Har haft en helt grym helg på jobbet. Det har verkligen varit över förväntan. Har haft underbara kollegor att arbeta med och känner mig helt laddad med energi. Konstigt med tanke på att jag börjat blöda i samma veva. Jaja, vad vore inte en bal på slottet. Ni killar vet inte hur lätt ni har det. Det är ett elände och ett förbannat kladd i slutändan. Och till vilken nytta? För att vi ska kunna bli gravida.. Det är ju så många andra som blir det, så varför ska jag?

Fick sova bort natten till måndag. Myspys. Tydligen hade jag snarkat så det var inte lika myspys för den andre. Men vad gör det om hundra år? När vissa skulle till jobbet kunde jag lugnt åka hem och lägga mig raklång en stund till. Hade en lugn morgon och han både äta frukost och handla. Införskaffade en semla på väg förbi Malins Konditori. Det var djävulusiskt gott. Semla är nog lite av en top favorit när det kommer till bakverk och gotti.

Kom då på att jag ska baka bullar nu i veckan. Så vi får väll se hur det går. Off to work för ännu en grymt bra kväll. Vilket är typ det enda jag gör på sistonde. Jobbar kväll. Stackars min student, som förövrigt har slutbedömning idag. Kommer ihåg när en annan skulle ha det, jag hade handsvett och var knäsvag flera timmar innan. Tyckte alltid det var lika jobbigt och påfrestande. Hoppas jag har gjort allt för att min T4a ska känna sig säker. Vill ju inte bli ihågkommen som en jobbig och pain in the ass handledare. Ha.

Av någon förunderlig anledning somnade jag in på soffan igår kväll. Vaknade till vid 3 av att tvn var på och det var nått ominnesbart på'n. Stängde av, och drog bort överkastet och kröp ner. Vaknade till vid 8 imorse och bestämde mig för en sovmorgon. Sov till 10 och accelererade då sakta ur min dvala. Började med att ligga kvar i sängen. Förvisso läste jag dagens tidning. För omväxlings skull läste jag så gott som alla artiklarna, förutom utrikes sidorna, då dessa är ointressant för mig. Läste sida upp och sida ner om åtalet mot våldtäcksmannan i Örebro. Som för övrigt är jämngammal med mig, vi har dessutom haft IV-val ihop när vi gick i gymnasiet. Skumt vad människor kan förändras och betee sig i skyddet av fyra väggar och en dörr.

Idag är det Fetistisdagen. Undra om det vankas semla på jobbet? Det borde det ju göra då vi har varit helt grymma i helgen :) Sitter och laddar inför dels ytterligare ett test på sömnenheten samt slutbedömning av min T4. Sen är det ett vanligt arbetspass som vankas.

Visynsimarshallensskugga-Amen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0