Onsdag 9/3

Tyvärr missade jag House igår. Var egentligen klar med alla kvällssysslorna på jobbet. Sen upptäckte vi att en av patienterna blödde invärtes och behövde blod. Det var den sista lugn timmen på jobbet. Men det är sånt som är kul samtidigt. Hade slutbedömning med min stackars student igår också. Tror att hon tyckte det var hyggligt/dejligt. Fick ingen dirket respons på vad jag ska göra annorlunda eller fortsätta med. Får väll se med nästa stackars sate hur det går. Helt galet egentligen att ha studenter bara efter att man jobbat ett halvår, eller ännu värre bara vart färdig ett halvår. Men tydligen kan jag ju nått eftersom biträdande avdelningschefen frågade mig saker igår. Jag lyckades ju till slut att lösa det så jag känner mig lite nöjd :)

Inte alla som hade en sån tur att ni blev bjudna på Temla efter jobbet?! Jag hade iaf det. Samt att jag fick ligga och skeda. Tvärsomnade om imorse när någon åkte till jobbet och vaknade när någon kom tillbaka för att slänga i lite fog i sprickorna. Ha. Mitt liv är för bra ibland!

Idag är det facklig utbildning, eller försmak på det iaf. Ska bli intressant. Känner mig peppad att axla ansvaret det innebär att göra detta. Helt galet vad egentligen kan förändra om man bara har verktygen och folket bakom sig. Får se om det bär eller brister på torsdag!

Ska duscha och lukta gott nu.
Visynsimashallensskugga-Amen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0