Söndag 20/3

Är det bara i Örebro som solen skiner? Det är iaf en underbar dag. Har spenderat några timmar av den med The Slatt, uppe på stan både hasandes på gatorna samt på Hälls. Det var gott om vi säger så. Alltihopa! Och det är ju inte lätt att vara så kändiskåt som en annan. Vem tror ni inte dyker upp när vi sitter där inne och njuter av en semla?! Rolle, senast känd från Körslaget-kören från Örebronx. Han har ju dock vid detta lag hunnit avverka ett par kändis etablissemang. Ha!

Kom hem och insåg att thekopparna från tidigare i veckan fortfarande stod i disken, dvs mjölken jag hade i mitt the hade koagulerat eller dyl. Sjukt äckligt. De som känner mig vet vilken skräck jag har för datum på produkter och härsket/mögligt/dåligt på något vis-produkter. Så mjölk som klumpat sig i thekoppar går bort. Hade det inte varit för att det var Höganäs hade jag nog suttat koppen. Nu får den stå i blö i omgångar och diskas gånger flera så ska det nog gå att dricka ur den igen.

Slog mig och med denna upptäckt att jag låtit mitt hem fallera lite. Har inte dammsugit eller skruat denna vecka. Inte dammtorkat eller vattnat blommorna. Ska nog ägna några timmar åt detta nu. Ska ju till jobbet sen vid 21 och då är det ju skönt om det är rent och snyggt, eller det är skönt om det är städat när jag kommer hem i morgon bitti.

Visynsimarshallensskugga-Amen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0