Söndag 27/3

Eftersom vi hade besök utav en påtänd kvinna i onsdags som förmodligen hade som avsikt att stjäla nått. Och inte bara vi, utan flera avdelningar på huset hade haft besök av en liknande kvinna. Dock pratade jag henne av avdelningen och hänvisade till entreplanet. Igår så grep dem nån eller några. Det resulterade i att två trevliga poliskonstaplar kom upp på avdelningen och förhörde mig gällande mina iaktagelser på onsdagen. Det var ju inga fel. En lång, mörk kille, i uniform, och med handbojjer. Vad mer kan en flicka som jag drömma om?
   Igår fick jag dessutom akut mensvärk. Lagom till att jag klev av cykeln på jobbe så högg det till. Sen gick jag imellanåt som en fällkniv. Försökte trycka tillbaka smärtan som strålade ifrån min vänstra ovarie. För det var verkligen så markant en sida som krampade. Så antingen var det äggstocken eller så har min livmoder vridits och flyttats, vilket kanske inte heller är så långt ifrån sanningen!
 Gjorde mitt sista pass, det jobbiga var att det kändes lite vemodigt. En kollega fick mig att börja gråta för att hon tyckte det skulle bli så tomt utan mig i korridorerna på dagarna och kvällarna. Vem ska hon nu skratta åt när hon hoppar ut ur salar och skriker att nu smäller det. Eller kör indianhopp på väg till rigningarna. Eller som bjuder på sig själv (eller andra) för ett gott skratts skull?


Visynsimarshallensskugga-Amen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0