Tisdag den 15/3 och solen skiner

Jag har provat något nytt som jag verkligen kan rekommendera. Det är frukostbuffe på Java. Verkligen hur guld som helst, och prisvärt. Mysigt att sitta ner med massa främlingar och mumsa färskt bröd med inlagd gurka och leverpastej. Lite av en favorit till mig. Det är salt och gott. Namnamnamn!
   Spenderade dagen, eller förmiddagen, med M.T på stan. Vi vandra gata upp och gata ner i det soliga vädret. Var helt underbart att glida i min skinpaj och solglajjor och lapa i mig av solens värmande strålar. Tyvärr belv jag ju inte mer sugen på att gå till jobbet. Ja det är roligt på jobbet men solen var så mycket roligare och trevligare.
   Nåväl på jobbet rullade det bara på. Ett i ett gick det. Mitt upp i allt jobbande så hände nått. Extremt onödigt och dumt. Jag stack mig på en knayl, bara sekunderna efter att jag stuckit en patienten med den. Inte för att den här patienten troligen har något form av blodsmitta, men rutiner är rutiner. Så nu måste jag ta prover och följas upp av infektion. Typiskt och fett onödigt. Antar att det händer alla någon gång i livet som sjuksköterska. Nu har det hänt mig och förhoppningsvis kommer det aldrig att ske igen.
   Lånade ljudböcker på bibblan idag, så nu ska lyssnas Jonas Gardell.

Visynsimarshallensskugga-Amen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0