Vasaloppssöndag 6/3

Har kanske inte prioriterat att skriva en rad eller två här. Det kommer det bli ändring på. För denna vecka är det inte bara fetisdagen på tisdag utan på onsdag så inträder fastan. Jag kommer göra diverese ställningstagande i och med den. Allt för att gynna mig som person och fylla på med ny positiv energi. Det jag kommer genomföra är:

- Avstå från facebook, då jag uppskattar att träffa och umgås med människor på riktigt. Samt att det tar tid ifrån annat jag har på min agenda då jag slösurfar på detta community.

- Ta en stund varje vecka då jag inte har något planerat eller har några måsten, utan bara ägnar mig åt mig själv, detta kommer ta olika uttryck. Men vitsen är att fokusera på mig själv för omväxlings skull i en sjuksköterskas liv.

- Inte äta kakor och bakelser i samma utsträckning som det blivit nu under vinter, med detta innebär dock inte att jag avstår från att baka i syfte att gynna andra :)

- Jag ska försöka att inte gnälla heller, utan att se att allt går att genomföra samt att det i vissa fall innebär att bita ihop och kämpa vidare.

Åter till idag. Idag är det VASALOPPET. Jag tog en välförtjänt sovmorgon och vakna efter att pojkarna sketat och stakat i 2 timmar. Det går i ett himla tempo även fast inte tittade på starten. Dock har blir jag mer och mer störd på reportern som envisas med att till varje tapper käpme som han intervjuar påpeka att de faktiskt har en bit kvar. Snacka om att få sig en törn på självförtroendet. Sånt går bort, vi ska ju hejja på dessa tappra idotier som utsätter sig för något så dumdristigt som mjölksyra och infaterield.
   Alldelles starx ska jag till E och planera sommarens äventyr. Det är något jag ser fram emot massor. Kanske inte transporten till målet, men som en vis man en gång sa. Målet helgar medlen!

Sen är det som vanligt att gå till gruvan och chippa in i omvårdnadens outröttliga spiral.

Visynsimarshallensskugga-Amen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0