Fredag den trettonde

Igår var en händelserik dag. Klev upp ur bingen runt fyra på eftermiddagen. Gjorde mig och mitt shit i ordning för att bege mig söder ut. Det var ju dags för Vårruset premiär för min del. Vi hade i alla fall med vädret. Hihi. Solen sken i lagom dos. Ett gäng skutt sugna damer bemannade gatorna ifrån gustavsvik upp till stan å tillbaka. Först var det obligatorisk uppvärmning. Först skakade vi rumpa och armar i lite Zumba med Vargas. Sedan blev det uppvärmning a la friskis fast med 4 "vältränade" killar i från Universitetet. Däribland min gamle volleyboll tränare. Haha, vilken syn att se honom skaka på "bysten". Runt 19.02 drog starten igång. Det var lite förvirring i leden, med tanke på vilket fack man skulle placera sig i. Beroende på i vilken takt du hade kommit fram till att du skulle förflytta dig i. Dock var det några fetkärringar som inte riktigt förstod den informationen. Som upprepades flera gånger och som även fanns i skriftlig såväl som muntlig version. Så lagom vid första järnvägsövergången var jag tvungen att saxa mig igenom en klunga med lunkandes (läs gåendes) klimakteriekossor ifrån skolbespisningen i örebro. Morr. Tog mig iaf genom hela loppet på 33 min cirkus. Får vara nöjd med det. Men som alltid så kan jag bli snabbare! Efteråt spisade vi picnic och sedan var det dags för jobbet för min del.

Fredag sovs bort frammåt 15 snåret. Sedan var det nedsläpp och så vidare, vi spöade tjeckjävlarna ialla fall! AW med jobbet på Strömpis uteplajja. Förtärdes viner i alla dess former. Mumma. Vi barcrawlade mellan strömpis, pitchers och olearys. Bara för att det var dålig service på alla ställena egentligen. Helt otroligt att servetriserna inte var mer intresserade av att se till att deras bord hålls mätta och otörstiga. Nu fick vi ju kämpa för att lyckas beställa nått törstsläckande. Och så ska det ju inte vara.

Träffade för övrigt en trevlig kille, eller han var trevlig ända tills han berätta att han hejja på Bajjen, Everton och Brynäs. Inte nödvädnigtvis i den ordningen. Han tyckte jag var intressant för att jag hade tillägg till debatten gällande den spelade hockeymatchen. Fråga nr två från honom blev "är du flata?". För jag antar väll att det oftast är så, de tjejer som kan offsideregeln är antingen flator, eller så är dem som mig. Surprice. Helt underbara och perfekta!

Enough!

Se upp så kanske vi syns!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0