Onsdag 18/5

Vaknade så där onödigt tidigt i morse. Dvs runt halv 8. Tog tilfället i akt och slängde in en tvätt i maskinen. Jo ni gott folk så spännande var min morgon. Blir ni inte avundsjuka så säg. Fick dock en snilleblixt att åka ut till Marieberg och hälsa på moster min. Pratade så fördärvat mycket om henne igår så jag var tvungen att göra nått åt mitt nytillkommna behov. Det blev kinabuffe. Jippie jäj. Räkchips :)

Spontanshoppade en jacka. Ska ta och gå runt lite i den här hemma och se hur det känns innan jag sliter bort lappen. Var ju öppet köp trots allt. Kan ju sluta med att jag ändrar mig. Kanske inte allste ville ha en jacka, det kanske bara var ett utryck för ett annat dolt behov. Trixigt. Vart är Freud när jag behöver honom på speedail. Typiskt folk, göra sig oumbärliga och sen gå och dö. Himla sätt.

Om det betyder otur att gå under en stege. Vad blire då om man kliver under en skylift?

På väg hemmåt norr på bussen inträffade en rad minnesvärda händelser. Till en början körde chaufförren som en busstjuv så jag ramla av sätet i första bästa kurva. Hej pinsamt. Tur att jag har sån självdistans att jag kan koppla bort sådana fåniga tankar (när andra ser mig). Vid konserthuset satt sedan en man, men murrig mustach och mumsade på en smärgås. Och som han mumsade, samtidigt som han spanade in den unga flickans (som satt brevid honom på bänken) strumpbyxbeklädda ben. Och att det finns snuskgubbar, men om ni nu ska vara snuskgubbar kan ni väll sköta det lite snyggt och diskret. Hur skulle det se ut om en annan i princip glömde bort att andas när jag var nära en snygg kille? Skulle minst drabbas av syrebrist ett par gånger per vecka. Och det går ju inte, har ju ett jobb att sköta.

Vid järntorget stannade sedan bussen också till för att släppa av och på folk. Där, väntandes på sin buss förmodar jag, stod en man modell äldre. Dock verkade det som att att han a) var kissnödig och försökte knipa om snoppen med handen utanpå byxorna eller b) hade fått klamydia (då äldre kanske inte heller är så bra på att skydda sig vid nya kontaker) utav senaste damen på ålderdomshemmet som han hoppade i säng med eller c) så kliade bara håren. Hur som haver, hatar när det händer!

Nu måste jag nog vila mig i form inför nattens jobb.

Se upp så kanske vi syns!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0