Torsdag 5/5

Och så blev det maj på nått konstigt vis. Samt att det blev kallt. Den ljuva värmen som vi alla njöt flitigt av i april bara var som bortblåst. Istället kom det nordliga vindar med en massa kyla i. Usch. I tisdags morse var det till och med snö/hagel/regn, vem hade beställt det? Stod och frös när jag kom ut från jobbet endast iklädd skinnjacka. Till min förvåning upptäckte jag även att någon hade pyst min cykel. Prutt på dem. Tji fick jag för att jag satte fast det ordentligt, då folk har svårt att skilja på mitt och ditt. Lagom frustrerad och rubbad i huvudet efter ett natt pass, frysandes rasade min värld samman. Vem fick komma och rädda mig om inte pappa. Tur var ju det, så att det blev någon ordning på någonting. Sen tokdäcka jag på deras soffa och sov ruset av mig. Det var skönt. Utvilad och sånt var jag redo för att möta en ny natt på jobbet.

Sen rullade det bara på. Igår kväll hängde jag S och S-B på music quiz. Fast så här i efterhand hade det nog varit klokt att avstå, då alla var som döa sillar och inge engagemang alls. Vilket visas i de ynka 21 pinnarna. Så när svaren var upplästa och vi hade fått gräma oss en kortis skynda vi oss hem bara för att där tvärslockna.

Nått jag inte förstår är hur ett lag som för spö av Norge kan storspela mot USA. Det känns lite som bakoframdagen nr 1. Ska det inte var tvärtom. Norrmännen kan väll inte åka skriskor? Skidor ja, men griller nej. Hur som haver är det ju kul för Mårts grabbar att få fortsätta spela. Hade de torskat den matchen hade det varit tack och godnatt och allt hade varit över.

Har städat och dolat. Skrivit inköpslista. Ska våga mig iväg och handla. Sen vet man aldrig vad som händer.

Se upp så kanske vi ses!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0