Ettårsdagen

För ett år sedan var den 11 december en söndag. Jag var nervös. Hade ordnat barnvakt till Börje. Berättat för mamma å pappa att jag skulle på date med en kille jag lärt känna från nätet. Satte mig i bilen. Precis som idag var det kallt å lite snöigt. Jag missbedömde transportsträckan å ringde till den så kallade dagen å berätta att jag var lite sen. När jag väl trasslat mig in till stationen gick jag ur bilen. Stod nervöst å tittade på alla som gick förbi. Trodde att någon av dem va han. Blev osäker på om jag faktiskt kom ihåg hur han såg ut. Han ringde och frågade vart jag var. Sa att jag stod där å vänta och undrade det samma om han. Han ljög så klart och sa att han också var där. En sanning med modifikation. För han var inte långt borta. Sedan dök han upp i sin silvriga Volvo med extra ljus. Parkerade obehindrat bredvid min mini. Klev ur å kom och mötte mig. En kram och sedan började vi gå. Han hade för plan att kolla efter en jacka han spanat efter, någon jag skrattade åt och tyckte var konstigt att göra på en dejt. Men men. Dock var ju det söndag och inget var öppet. Konstigt vaaaa. Sedan gick vi och gick och gick. Planlöst. Pratade om allt möjligt å ingenting. Försökte få kläm på vem han var och vad han gillade. Vi hittade ett öppet fik å drack varsin kaffe. Fortfarande helt nervöst. Kom ihåg att jag tittade ut genom fönstret mycket. Men när jag insåg att han inte vågade titta på mig sökte jag hand blick ändå mer. Kommer ihåg att vi pratade om vårat kryptonit och andra små svagheter. Skrattade åt att han med sina allergier sökte en sjuksköterska. Vi blev nästan utslängda ifrån stället. Promenerade genom stan. Han visade vart ASSA fabriken låg. Skojade om att han skulle låsa fast mig med buntband när vi gick genom en enslig park. Väl vid bilen stod vi länge och hängde. Dröjde oss kvar vid varandra. Han värmde mina frusna fingrar och jag kände mig på tok för omhändertagen....

Ett år senare är det fortfarande vi.

Älskar dig Ludvig! Kyss smulan!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är ju så man blir tårögd...nåt att berätta för barnbarnen.

2012-12-11 @ 15:05:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0