Fi**kärringar

Om vi säger så här så finns det folk och folk. Det finns även olika hundmänniskor. Jag är alltför att respektera andra hundägares önskningar om hur man ska vara runt deras hundar. Men för i helv.. dra ur käppen ur arsle å ge eran (och andra) hund(ar) en ny chans.

Taxkvinnan: Hittar ett hundområde mitt i ett litet skogsområde. Det är bara jag och Börje där. Plötsligt dyker en äldre kvinna upp gåendes med sin tax. Börje blir toklycklig och viftar å trugar om att få hälsa. Jag frågar därför Taxkvinnan om det "är ok att dem hälsar?". Tror ni jag blev förvånad när jag fick till svar " NEJ. Dem morrar bara åt varandra å så trasslar dem ihop sig å komme för alltid sitta ihop. Nej lilla du det är bättre om dem tittar på varandra på håll" VAAA? Jag fatta inget, så ställd. Ville bara innerst inne kontra med "tråkigt för dig att ha en hund som är så otrevlig mot andras hundar att du inte låter han hälsa på dem". Men jag är ju uppfostrad så jag vände på klacken å sa bara " kom Börje vi ska gå nu"

KÄRRING!

Frisekvinnan: kommer ut ur skogsområdet. Arg på hundägarmänskligheten. Där är då en (annan) äldre kvinna med en buchon frise. Börje blir åter igen toklycklig å vill visa mig att han sett en ny kompis. Vi kommer väldigt tätt inpå varandra å jag skiter i å fråga om dem får hälsa då jag är så förbannad från det tidigare interferendet. Börje nosar å vill visa upp sig. Frisekvinnan talar då: "Bättre med någon i sin egen storlek än den där stora svarta otäcka saken. " Jag: "jaha har hunden blivit skrämd?" Kvinnan:" nej men vi bytte sida för dem är ju otäcka stora hundar! Så nu har ni hälsat färdigt".
VAAAA? Skulle stora hundar vara farliga bara för att dem är stora? Vet en 70 kilos mastiff som jag litar mer på än ditt lilla osäkra kort till hund.

Vad är det för kärringar som bor i det här området som jag ska flytta till, och som det dessutom finns en risk att jag å Bman springer på under våra rundor?????


Kommentarer
Postat av: Anonym

Stockholmare kallas de visst

2012-11-21 @ 08:59:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0