Tintin

Tintins vara eller inte vara.
Blir rent utsagt upprörd på dagens kulturmuppar. Att rensa ut Tintin tar inte bort fördommar utan föder istället en tanke som inte fanns där innan hos barn/ungdomar. Jag har läst Tintin och har inte fördärvats med några nedvärderande fördommar om utländska människor. Eftersom jag även levt mitt liv här och nu, vilket ger mig mer tankar kring hur människor är. Jag kan inte bli förbjuden att inte gilla alla människor, då vissa individer skadat mig IRL. En bok är en bok. Annars behöver vi sortera ut allt om hitlers fadäser, eller avsnittet i bibel där sodom å gomorra elimineras pga deras läggning. Å här börjar det nog bli jobbigt för alla. När vi är inne på stycken i Bibeln å tallar.
Å att förneka en kulturell händelse i vårt liv är väll raka motsattsen till va kultur är!!! Kulturen är här för att stanna. Oavsett vilket årtionde/århundrade den skrevs/skapades.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0