Klippet

Det var nästan med skämssteg som jag närmade mig frisersalogen. Insåg att jag inte varit hos ett proffs på över ett halvår och att senast någon förbarmade sig över mina tesar var systeryster i julas.

Och därtill att jag har blekt håret så det bara fnasar om det.

Hon förstod mig dock och fick mig att skratta och känna mig förstådd på samma gång. Hon gjorde sitt jobb och 40 minuter senare, en hårbottenmassageorgasm, och en miljarders strån liggandes i drivor runt mig var jag klippt. Håret var nytt och fräscht, frisyren lätt och stylad.

Fick mången beröm på jobbet för modet och frippan. Till och med att det var 50-tals feeling övert. Gillar't.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0