Influensa My ass

Trodde i min enfald att jag var immun mot influensa. Efter alla säsonger i vården. Men det är väll så sant som det var sagt... Även solen har sina fläckar.

Kroppen bröt ihop i söndags med halskrupp och smygande feber. Absurt hur fort jag kan bli utslagen. Och sedan hur utslagen jag har varit.

Återhämta mig inte fören idag. Så nu är jag feberfri utan Alvedon i kroppen. Snorig som en slemmig torsk, och slemhosta. Men enligt min mening inte smittsam längre. Så imorgon är det tillbaka till jobbet.

Inser nu när jag är pigg att jag inte orkat tagit tillfället i akt och virkat lite. Suck. Kommer väll en dag för allt.

Har promenerat en timme med svärmor och B man. Vi är nu utslagna både jag och voffen. Ska börja förbereda maten snart. Överraska min stambo med ett friskt intryck. Eller så frisk jag kan verka med en hög av snorpapper bredvid mig.

:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0