Skidberget

Efter mastodont vecka på 6 pass var äntligen ledigheten här. Roadtrip upp till björnrike på 7 timmar med stambo.

Åkte via Dalarna å Mora och Falun. Kul att se den delen av landet. Och vilken kontrast det är mot 08-området. Hälsade på en nybliven icaägare i Mora. Fick sitta i deras fikarum 1x1 m :) mys.

På väg upp såg vi både varning för: älg,skoter,ren,ko och skidåkare. Men inget av det snubblade vi över.

Framme i stugan njöt vi av att inte behöva sitta bredvid varandra axel MIT axel. Packade upp skidkläder och pjäxor. Redo att användas. Torsdagsmaten bestod av tacos. Denna oklanderliga fjällenklassiker.

Fredag bjöd på massa åka. Vurpade cirka 4 gånger. Inget dramatiskt mer än kroppskontakt med snön. Tog mig ner för blå så väl som isiga svarta. Stolt över mina bedrifter. Mumsade staropramen och hamburgare vid brasan i värmestugan. Ute var det -10 och sol med småvindar på toppen.

Lördagsmys med mera skön åkning. Fick mig lite tips från privattränare i utförs. Slutade ramla efter det och började uppskatta skidåkningen lite mer. Lunch bestod av cesarsallad och mer öl samt vispgrädde med varm choklad till efterrätt. Kvällsmys i stugan med earth hour tema. Blev visst lite fångarna på fortet. Otroligt länge sedan jag såg nått utav det. Kul att se att inget förändrats....

Söndag blev fort måndag och idag är det tillbaka till jobbet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0