Egentid

För inte så länge sedan satt jag och bad min sambo, på mina bara knän, att få lite egentid. Då jag kände att jag inte fick någon ordning på vare sig tanka eller känslor. 

Idag är dagen här då han är med sina vänner på en riktigt broh-dag. Jag hade svårt att bestämma mig för vad jag skulle göra med all min lediga tid idag. Det blev en lång promenad i solljuset i sann Brommamamma anda. På vägen råkade det ligga ett kafé som av händelse hade en öppen uteservering i solskenet som serverade våfflor. Mycket fantastiskt lämpligt om ni frågar mig. På kafét fanns även en barnfamilj som bara fick det krypa under skinnet på mig. Ingen lust att reproducera mig. Haha barn och neurotiska mammor och långsamma pappor My God. 
Hemma fick jag äntligen ägna mig åt att plugga (som jag har längtat). Gav det några timmar och sedan infann sig tristess. Började till och med städa. 
Nu sitter jag här, några timmar senare, uppkrupen i soffhörnet med ett glas vin avverkat med tillhörande sushi och funderar på att lägga lite glass som ett lock i magen. 
Ja jag tror bestämt att jag saknar egentid, och skulle må bra av lite mer sådant. (Även om jag saknar min låssmeds starka armar)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0